Gondolom, így jó pár blogbejegyzés után felmerült egyesekben- elsősorban a fogyni vágyókban-, hogy mi köze ennek az egésznek a fogyáshoz? Hát, csak annyi, hogy ez egy olyan speciális étrend, amivel a túlsúlyos ember is viszonylag egyszerűen ráléphet az egészséges életmódhoz vezető útra.*

Hoppá, a címben diéta szerepel, itt meg étrendet írtam! Miért is? Mert szerintem ez sokkal pontosabb kifejezés, a diéta viszont közérthetőbb.

Diéta- a magyarban ez a szó kb. egyenlő a fogyókúrával. Én diétázom, tehát valamit ki kell hagynom az étrendemből. Az angol viszont azt mondja: diet, ami étrendet jelent. Aztán bontogatja, hogy low-calorie diet, vagyis alacsony kalóriájú étrend, low-fat diet, azaz alacsony zsírtartalmú étrend. Nem azt mondja, mit nem ehetsz, hanem, hogy miből kell kevesebbet fogyaszanod. Ugye mekkora különbség?

A szénhidrát számolgatós diéta sem arról szól, hogy nem ehetsz szénhidrátot- hiszen az élet nem lenne szénhidrát nélkül-, csak arról, hogy nem számolatlan mennyiségben fogyasztod azt.

*Szóval, egy speciális étrend, amivel a túlsúlyos ember is viszonylag egyszerűen ráléphet az egészséges életmódhoz vezető útra.

Igen, életmód, ez a kulcsszó!

A sógoromat idézem, aki 2 év alatt 100 kilót fogyott: „Nem kúra kell. Kúra annak kell, aki ideiglenesen akar megváltozni. „

Ha le akarsz fogyni, azt nagyon könnyen, gyorsan megteheted. Aztán, ha utána nem figyelsz az étkezésre és megint kúsznak a kilók fölfelé, elmondhatod, hogy a legutóbbi fogyókúrád nem volt hatásos. Pedig csak arról van szó, hogy a „kúra” hatásos volt ugyan, de hatását vesztette azáltal, hogy nem követted örök életen át a szabályait.

Apropó, szabályok: pár éve rájöttem, hogy minden „csodás fogyás”, „ilyen még nem volt” új ötlet egyazon sémára van kitalálva: vigyél be kevesebb energiát, mint amennyit elhasználsz! Ezt ugye két módon lehet megvalósítani: vagy kevesebbet eszel, vagy többet mozogsz. Illetve a harmadik: kicsit kevesebbet viszel be és kicsit többet mozogsz.

Nyilván mindenki magának kell, hogy megtapasztalja, hogy melyik vonal a legjobb: egyesek szívesebben mondanak le a jó falatokról, mások meg inkább lefutnak 5-10 km-t és utána lelkismeretfurdalás nélkül tolnak be egy sütit.

És tudom, vannak olyanok is, akiknél valamilyen okból az egyik nem működik. Egy fiatal nőismerősöm pl. azt mesélte, hogy ő az ideális súlyánál akkor van, ha nagyon odafigyel az étkezésére és mellette keményen sportol is. Jelenleg azonban rengeteg munkája van, így nincs ideje a sportolásra. Hiába eszik alacsony szénhidráttartalmú ételeket, visszamászott rá az elmúlt évben 4-5 kiló. Ő ismeri önmagát, ismeri a testét és tudja, hogyan érheti el azt, hogy elégedett legyen önmagával, tehát, ha ismét formába akarja hozni magát, tudja, mit tegyen

A fent emlegetett sógorom épp az ellenkező módszerrel szabadult meg egy embernyi súlyfölöslegtől: éveken át dolgozott azon, hogy mozgással szabaduljon meg a kilóitól, eredménytelenül. Amikor pedig elkezdte a szénhidrát szegény étrendet, pár hónapon belül látványosan beindult a fogyása.

Udpate (2011. dec. 29.):  Majdnem két év alatt lefogyott 98 kilót, és az elért súlyát azóta is tartja. Indított egy blogot azzal a céllal, hogy hátha talál hozzá hasonló embereket, akikkel megoszthatják a problémáikat, tapasztalatot cserélhetnek- helyette fanyalgó és irigykedő trollok akadtak a “horogra”. Köztük olyanok is, akik sok-sok évig a barátai voltak. Akkor, amikor 200 kilós volt, egyik sem aggódott, egyik sem tette szóvá, hogy ‘Apám, hova hízol, vegyél már vissza!’. Most, hogy lefogyott, elkezdték megtalálni ezek az emberek és gátlástalanul, okoskodva oktatni, hogy ‘ne fogyjál már tovább, hogy nézel ki!’.  Fél év után bezárta a blogot, mert elunta ezeket az embereket. Én nagyon büszke vagyok rá és a Húgomra is, aki szintén sok-sok kilót tüntetett el magáról. Ismerve őket, megtartják az új életmódot és olyan súllyal fognak élni ezután, amilyennel ők szeretnének 🙂

Szerintem vesztenivalója csak annak van, aki ül és siránkozik a túlsúlya miatt. Alakítsd át az étrendedet a segítségemmel, vagy kezdj mozogni!

  • segítek megtalálni a Neked legmegfelelőbb formát önmagad formába hozásához és formában tartásához,

  • segítek abban, hogyan tudod kiszámolni egyes ételek szénhidrát tartalmát,

  • segítek abban, hogyan kell elosztani egyes étkezésekre  a napi szénhidrátmennyiséget,

  • ötleteket adok arra, hogy milyen ételeket egyél, ha nincs időd főzni, és milyeneket főzz, ha van rá időd

  • megtanítalak arra, hogyan vedd észre és hogyan küszöböld ki a “csapdákat”, azaz a csábító, ám szénhidrátban bővelkedő ételeket, valamint arra, hogy milyen ételekkel kényeztesd magad ezek helyett.

Szeretnél többet megtudni erről? Nézd meg az étrendek fülön az ajánlatokat!