Az egyik legnagyobb „feladat”,amikor cukorbeteg lesz az ember, hogy milyen kenyeret egyen. Erről korábban már írtam egy bejegyzést, ami ITT olvasható. Most az általam eddig „tesztelt” kenyerekről írnék bővebben.

Rivercote ropogós rozskenyér (Lidl)- alias ropikenyér 200 g, 300 Ft

CH 58g, Kcal 362 100 g termékben

Az első alacsony szénhidráttartalmú kenyérért csak a szekrénybe kellett benyúlnom, mert ez korábban is részét képezte az étrendünknek.

Pozitív: nagyon alacsony szénhidráttartalma van, magas rosttartalommal párosulva.

Negatív: a legfőbb probléma vele, hogy nem „kenyér”- vékony, roppanós. Jó egy vastag padlizsánkrém alá, de hogy minden nap ezt egyem?!

 

Teljes kiőrlésű toast kenyér (Lidl) 500 g, 200 Ft

CH 42g, Kcal 244 100 g termékben

Szeletelt kockakenyér: szintén már ismert kenyérféle volt. Szívesebben veszem ezt a gyerekek reggeli pirítósához, vagy az „összecsukós” melegszendvicshez, mint a normál, fehér fajtáját.

Pozitív: könnyen elérhető, megfizethető, hétköznapi, viszonylag hosszú ideig eltartható (magyarul tartóskenyér).

Negatív: egy szelet szénhidráttartalma elég magas: 10 g. Ebből nem esszük degeszre magunkat egy vacsoránál.

 

Cora diabetikus kenyér (Cora) 250 g, 300 Ft

CH 35,4g, Kcal 227 100 g termékben

Szeletelt kockakenyér: egy véletlen felfedezés eredménye. Kicsit szárazabb, mint a Lidl-ös toast.

Pozitív: hosszú eltarthatóság, könnyen beszerezhető (feltéve, ha van Cora a közelünkben).

Negatív: ahhoz képest, hogy ez diabetikus kenyér, elég magas a szénhidráttartalma: 7,1 g egy szeletben. Vacsira hármat ehetünk belőle.

 

Slimm kenyér (Ceres) 250 g, 280- 450 Ft közötti áron kapható

CH 33,9g, Kcal 211 100 g termékben

Na, ennek már majdnem fehérkenyér fílingje van! De sajnos, nem az az igazi, roppanós héjú, jó magyaros fehérkenyér, de jobb, mint az átlag tartós, szeletelt kenyerek.

Pozitív: könnyen rátalálhatunk- nálunk a sarki Coopban is lehet kapni.

Negatív: nem olcsó. Így, ha akciózzák, inkább bevásárolok belőle és lefagyasztom.

 

Pur-pur kenyér (Lipóti Pékség) 500 g,

Igazi sűrű, sokmagvas barnakenyér. Azért mertem megvenni, mert rajta volt a tápanyagtartalma.

Pozitív: nem tartós kenyér, mégis viszonylag sokáig eláll. Aki szereti a barnakenyeret, az ezt imádni fogja.

Negatív: Csak egy egész kenyeret vehetünk meg a pékségben, így vagy „rágyúrunk” és 4 napig csak ezt esszük, vagy a családnak is ezt adunk. Ezt még nem fagyasztottam, nem tudom, milyen lesz felolvasztás után.

 

Diabetikus kenyérke (Lipóti pékség) 250 g, 360 Ft

CH 31,1g, Kcal 246 100 g termékben

Nagyon szeret(t)em a Lipóti péksütiket, így amikor kiderült a cukorbajom, próbáltam rákeresni, melyik kedvencemnek mennyi a Ch-ja. Nem volt fönn a weboldalukon, így írtam nekik. Bár az adott termék tápanyagtartalmát az illetékes sem tudta megmondani, „megsúgta”, hogy hamarosan lesz diabetikus kenyerük is. Szegény péklányokat utána hónapokon át kérdezgettem, hogy van-e. De nyár közepére csak megérkezett!

Pozitív: jelenleg az egyik kedvenc! Alacsony a ch-ja (31 g 100 g kenyérben), szinte már-már kenyérízű.

Negatív: Ha már valósághű kenyér akar lenni, akkor lehetne ropogós a héja.

 

Nem véletlenül nem írtam az Abonettről, a fehér kenyérről, a félbarnáról és a különféle rozskenyerekről. Az előbbi kettő cukrosoknak nem ajánlott, az utóbbiból meg olyan nagy a választék, hogy mindenki kóstolja meg azt, amit a közelében kapni:)

 

Ti milyen kenyereket próbáltatok már? Hogy ízlett?

Szubjektív lista a diabetikus kenyerekről
Cimke:         

2 thoughts on “Szubjektív lista a diabetikus kenyerekről

Vélemény, hozzászólás?