Hatékony diéta anélkül, hogy károsítaná az egészségét

H

Ön szerint veszélyes diétázni? Néhányan azt mondanák, hogy nem, néhányan azt mondanák, hogy igen, és mindannyiuknak igazuk lenne. A diéták nem mind egyformák, és vannak olyanok, amelyek valódi egészségkárosodást okozhatnak. Tehát létezik hatékony, egészségkárosodás nélküli étrend, és hogyan néz ki? Próbáljuk meg megválaszolni ezt a kérdést.

Mit lehet diétának nevezni?

Sietünk rögtön közölni, hogy ellenezzük az egészségtelen fogyást, a “csokoládé diétákat” és egyéb extrém kísérleteket a testsúlyoddal. A diétát speciális étrendnek nevezik, amelynek célja, hogy a szervezetnek minden szükséges anyagot biztosítson, figyelembe véve annak egyéni jellemzőit és egy adott terápiás vagy megelőző cél megvalósítását. Felírhatja az orvos vagy az egyén, amikor úgy dönt, hogy például egy kicsit lefogy. Alapvetően az emberek a fogyás érdekében ragaszkodnak bizonyos diétákhoz.

Csak olyan diétákat fogunk vizsgálni, amelyek a testsúly korrigálására, és főként annak csökkentésére irányulnak. Táplálkozásuk úgy van megszervezve, hogy a bejövő energia mennyisége kisebb legyen, mint az elfogyasztott. A kalóriadeficit pótolja a hiányzó kalóriákat az oldalsó és hasi “cuccokból”. De bárcsak ilyen egyszerű lenne…

Miért ártalmasak egyes diéták?

Kiderült, hogy nagyon fontos, hogy miből nyerjük az energiapotenciálunkat. Ha például túlnyomórészt zsíros, fehérje- és szénhidrátszegény ételeket fogyasztunk, még a tervezett kalóriabevitel betartása mellett sem fogjuk megfigyelni a kívánt hatást. A súly csökkenhet, de lesz megereszkedés. Ennek oka a fehérje hiánya, ami az izomtömeg csökkenéséhez vezet. Ezenkívül a fehérje hiánya súlyosan rontja a bőrt, a hajat és a körmöket. A szénhidráttartalmú ételek túlsúlya szintén nem hoz jó eredményt. De nem szabad kizárólag fehérjét enni. A következtetés tehát az, hogy az étrendnek kiegyensúlyozottnak kell lennie.

Az egészség másik ellensége a monodiétázás. Azt jelentik, hogy egy ideig (átlagosan 1-2 hétig) “ragaszkodnak” egy termékhez. Az ilyen diéták unalmasak, növelik a pszichológiai összeomlás és a túlfogyasztás kockázatát. Veszélyessége azonban abban rejlik, hogy hiányzik belőle a legtöbb alapvető vitamin és ásványi anyag. Az orvosok már megerősítették a hosszú monodiétás diéták veszélyeit (a szabadnapokat ne számold, majd máskor beszélünk róluk). Egy másik következtetés az, hogy az étlapoknak változatosnak kell lenniük.

Az utolsó ellenség pedig a kimerültség. Tény, hogy mindenkinek van egy alapvető anyagcseréje – az “életre” fordított energia mennyisége – légzés, szívösszehúzódás és egyéb folyamatok. Ha e küszöbérték alatt eszik, akkor az ellenkező hatást érheti el, és még egészen szerény ételekből is hízhat. Ez azért van, mert a szervezet “extrém” üzemmódba kapcsol, és egyszerűen mindent megtakarít, amit csak tud. Ezért az étrendnek elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy az anyagcserét mozgásban tartsa.

Az egészséges táplálkozás szabályai

Így, ismerve a fő káros tényezőket, elképzelheted, hogy mik a hatékony, egészségkárosodás nélküli diéta szabályai:

  • Változatosság – az ételeknek és az ételeknek változatosnak kell lenniük;
  • Egyensúly – nagyjából 50 százalék szénhidrát-30 százalék fehérje-20 százalék zsír arányt kell fenntartani;
  • A napi kalóriabevitel nem lehet alacsonyabb, mint az alapanyagcsere (kb. 1000-1200);
  • A szénhidrátoknak összetettnek, a zsíroknak pedig növényi alapúnak kell lenniük;
  • Kerülje a készételeket és a feldolgozott élelmiszereket;
  • Próbáljon meg egyszerű ételeket készíteni, pl. csak főtt zöldségeket, és ne süsse meg őket utána tésztában;
  • Fogyasszon sok nyers zöldséget és gyümölcsöt;
  • Igyon sok vizet;
  • Ne feledkezzen meg a mérsékelt és alacsony zsírtartalmú halakról és tejtermékekről.

Őszintén reméljük, hogy ezek a szabályok nemcsak az alakodat javítják, hanem egészségesen is tartanak.

Megjegyzés hozzáadása

BKcg4Jf1zg

Get in touch

Quickly communicate covalent niche markets for maintainable sources. Collaboratively harness resource sucking experiences whereas cost effective meta-services.